Triscan dækker bedre end specialisterne

De fleste læsere vil nok opfatte overskriftens ordlyd som noget af et postulat, og hos Triscan er vi da også noget overraskede over resultaterne af en analyse baseret på TecDoc data. Det viser sig nemlig, at Triscan dækker bedre end de udbydere, der har slået sig op på at være specialister i japanske eller asiatiske biler.

Analysen
I analysen er flere forskellige af Triscans varegruppers linkning ift. den danske, tyske, franske og polske vognpark af asiatiske biler sammenlignet med reservedelsgrossister som promoverer sig selv som specialister i asiatiske biler.

Kabler:

 

Triscan

Comp 1

Comp 2

Comp 3

Comp 4

DK

91,64%

83,65%

66,65%

66,05%

56,01%

 

Bremseslanger:

 

Triscan

Comp 1

Comp 2

Comp 3

Comp 4

DK

98,4%

84,8%

83,3%

65,4%

60,4%

 

Hvordan gør Triscan
Et spørgsmål som sikkert mange der læser denne artikel stiller sig selv er: ”Hvordan bærer Triscan sig så ad med det?” En del af hemmeligheden er at finde i Triscans produktafdeling. I 2010 besluttede Triscan at indføre et nyt PDM-system (Product Data Management). PDM-systemet indeholder opdateret og detaljeret viden om hele den europæiske vognpark. ”Mere end 40 medarbejdere, sørger for at opdatere systemet med OE-data på nye modeller og ændringer i den eksisterende vognpark. Hermed har vi et rigtigt godt udgangspunkt for at opdatere og videreudvikle vores forskellige produktgrupper”, udtaler Asger Thybo Geertsen, produktkoordinator hos Triscan og forsætter: ”Fordi udviklingen af nye biler ofte er platformsbaseret og flere bilmærker derfor deler samme teknologi og fordi det samtidigt ikke er ualmindeligt at nye biler benytter sig af kendt teknologi, ser vi ofte at dele vi allerede har i programmet finder anvendelse på nye modeller”.

 

Når ”hullerne” i et produktprogram er identificeret er det Triscans mangeårige erfaring med at få fremstillet delene der også gør en væsentlig forskel. ”I tilfælde hvor vi benytter os af underleverandører vælger vi ofte selv at få fremstillet produktionsværktøjerne”, siger Asger Thybo Geertsen og forsætter: ”Men nogle gange vælger vi også at købe OES-dele for at sikre den brede dækning”.