Udgivet - 2025

Værkstedskæden Din Verkstad Syd AB ser store muligheder med nyt værksteds- og kundestyringssystem

Corp news

Allerede få måneder efter at Din Verkstad Syd AB’s tre afdelinger er begyndt at anvende TriSys som værksteds- og kundestyringssystem, er det tydeligt for indehaverne, at beslutningen var helt rigtig. Nu glæder de sig blot til at få endnu flere af systemets funktioner sat i drift.    

Alle Din Verkstad Syd AB’s værksteder er beliggende i Sydsverige (Skåne) og på værkstedet i Klippan tager Jesper Andersson imod, der har været ansvarlig for implementeringen af TriSys. Værkstedskæden, der blev etableret i 2020, har indtil skiftet i maj 2025 haft en løsning fra Nextlane (Kobra/FordonsData/Imaweb).

Teamet hos Din Verkstad Syd AB i Lund. Fra venstre: Jesper Andersson, Måns Bruce, Andreas Bokelund och Woitec Novak
Teamet hos Din Verkstad Syd AB i Lund. Fra venstre: Jesper Andersson, Måns Bruce, Andreas Bokelund og Woitec Novak

”Den smidighed vi savnede, har vi fået med TriSys. Vi har fået et system der er nemt at tilpasse til vores specifikke behov og så er systemet super hurtigt.” 

Din Verkstad Syd AB har fra starten haft fokus på at tilbyde kunderne kvalitet, tryghed og god service. Til den gode service er der foruden den personlige betjening også knyttet services, som gør det nemt at være kunde hos Din Verkstad Syd AB – herunder online booking.   

Andreas Persson foran computeren i indskrivningen hos Din Verkstad Syd AB i Klippan
Andreas Persson foran computeren i indskrivningen hos Din Verkstad Syd AB i Klippan
 

”Inden skiftet til TriSys kunne vi allerede tilbyde vores kunder selv at booke tid online. Det har vi ikke lavet om på, men vi har fået et system, der for os er nemmere at anvende og lave ændringer i. Tidligere havde vi ikke 2-vejs SMS. Det har vi nu og det sparer både kunderne og os for en masse ulejlighed i forhold til at bruge telefonen i vores kommunikation med kunderne.” 

Hos Din Verkstad Syd AB er en ny hjemmeside ved at blive udviklet, der i højere grad end den nuværende er optimeret til mobile enheder, men også kommunikation i prioriteret rækkefølge - SMS, mail og sidst telefon. 

”Med den nye hjemmeside gør vi det nemt for kunderne at være selvhjulpne - og vi nedbringer antallet af telefonopkald. Uden at være i telefonisk kontakt med os kan kunden selv ordne booking af service og lånebil, underskrift, aflevering, betaling samt afhentning.” 

Styring af lånebiler foregår vi TriSys. Din Verkstad Syd AB har været vant til og er meget glade for at kunne anvende NETS’s betalingsløsning, der understøtter både kreditkort og betalingsløsninger via smartphone. Dette er naturligvis også en mulighed i TriSys som de fortsat anvender.

Billede fra værkstedet hos Din Verkstad Syd AB i Klippan
Billede fra værkstedet hos Din Verkstad Syd AB i Klippan

Indtil videre tilbydes kunder, der vil aflevere bilen uden for åbningstid, traditionelt nøgleindkast, men på sigt overvejer man at indføre en integreret løsning for nøgleboks, der muliggør afhentning uden for den normale åbningstid. Efter gennemført betaling modtager kunden en SMS med en kode der skal anvendes til åbning af nøgleboksen. 

Jesper Andersson ser TriSys mange integrationsmuligheder som en stor fordel.

”Vi har ikke tidligere haft særligt mange integrationsmuligheder, men det har vi nu. Vi er f.eks. meget glade for integrationen til Autofrontal. Vi kommer også til at skifte til testere og andet udstyr fra Autofrontal.” 

Firmaets bagved liggende økonomisystem er Fortnox til hvilket der i Trisys også findes en integration. 

”Vores tre værksteder drives som én virksomhed med tre lokationer, der hver især udgør et omkostningscenter i Fortnox. På den måde har vi både overblik over hele forretningen og hver enkelt afdeling for sig. Allerede nu kan vi se, at økonomidelen er blevet meget mindre tidskrævende.”

Billede fra værkstedet hos Din Verkstad Syd AB i Lund.
Billede fra værkstedet hos Din Verkstad Syd AB i Lund 

Jesper Andersson er også glad for, at TriSys er en cloud-baseret løsning. Systemet hostes på servere fra Amazon, med sikkerhed for både løbende backup og driftssikkerhed. Over de næste par måneder kom Jesper Andersson til at fokusere på at få flere af modulerne i TriSys sat i drift. 

På alle Din Verkstad Syd AB’s værksteder tilbydes dækopbevaring. Nu glæder man sig til at lægge styringen af dækhotellerne over i TriSys. 

På alle Din Verkstad Syd AB’s værksteder tilbydes dækopbevaring

”Vi kommer til at sætte lagermodulet til håndtering af interne forbrugsvarer op for hvert enkelt værksted. Vi kommer også til at tage modulet til styring af vores dækhotel i brug. Her har vi store forventninger i forhold til at udnytte muligheden for at anvende integrationen til et dækscanningssystem. Sidst, men ikke mindst, har vi også planer om at mekanikerne kommer til at anvende håndholdte enheder i form af smartphone eller tablets.”

Hos Din Verkstad Syd AB er ambitionerne store og indehaverne ser lyst på fremtiden. TriSys har ikke ændret ved den holdning – tværtimod.

”Selvom vi nærmest først lige er kommet fra start med et helt nyt system, arbejder vi allerede nu mere effektivt end vi gjorde tidligere. Jeg glæder mig derfor også rigtig meget til at udnytte det fulde potentiale og opleve hvor stor effektiviseringen er når vi er i fuld drift med alle moduler. Vi har fået et smidigt system, der giver overblik, der løbende kan tilpasses vores behov og som kommer til at bidrage til udviklingen af vores forretning.” 

TriSys-løsningen hos Din Verkstad Syd AB
TriSys er modulopbygget så det kan tilpasse hvert enkelt værksted og udover standardløsningen benytter Din Verkstad Syd AB sig af følgende tillægsmoduler: 

  • Udvidet søgning på registreringsnummer = 1 klik for både at få oplyst køretøj- og ejeroplysninger
  • SMS-2-vejskommunikation / SMS-digital underskrift
  • Online booking
  • Dækhotel
  • NETS integreret betalingsløsning
  • Lagermodul
  • Online booking
  • Udlejning

Ekstra integrationer:

  • HaynesPro
  • Autodata
  • Autofrontal
  • Fortnox (ERP)

 

Om Din Verkstad Syd AB

Din Verksted Syd AB, Änglemark
Ängelholm

Din Verksted Syd AB, Klippan
Klippan

Din Verksted Syd AB, Lund
Lund

I 2020 dannede Jesper Andersson Din Verkstad Syd AB sammen med nogle tidligere kolleger fra Mekonomen. Med mange års erfaring i værkstedsdrift, ønskede de at starte et værksted, der havde et stort værksteds ekspertise, men et lille værksteds personlige behandling af kunderne. Kunderne skulle være både private og virksomheder - og værkstedet skulle kunne reparere biler fra alle mærker. I dag har firmaet tre afdelinger - Lund, Ängelholm og Klippan - og 12 medarbejdere, der under mantraet sikkerhed og kvalitet, tilbyder deres kunder netop det. 

https://www.dinverkstad.nu/