Udgivet - 2024

TRISYS på fremmarch i Norge og Sverige

Corp news

Som vi tidligere har berettet bliver vores værksteds- og kundestyringssystem TRISYS også flittigt anvendt uden for Danmarks grænser. I både Norge og Sverige har udviklingen for alvor taget fart over den seneste tid. 

Udvikling i Norge
I Norge har vores forhandler Verkstedflyt A/S bl.a. rigtig mange kunder fra AutoMester-værkstedskæden – herunder Brødrene Bakkes Bilverksted A/S i Trysil, som har brugt systemet i snart 5 år. Vi har tidligere besøgt Kent Bakke og skrevet en artikel herom, som du kan læse her: Effektivt værkstedsdrift og kundestyring hos AutoMester Brødrene Bakkes Bilverksted i Trysil.
En anden glad og flittig bruger er Mjøsbil A/S med 7 afdelinger og Hastadklev A/S med 5 afdelinger.

TRISYS Automester Brødrene Bakkes Bilverksted A/S Trysil


Nicklas Skalin, Verkstedflyt A/S: ”Der er rigtig stor interesse og efterspørgsel fra både værksteder, men også grossister, der ønsker at anvende TRISYS, som vi i Norge markedsfører under navnet Verksted+. Lige for tiden har vi faktisk svært ved at følge op på alle forespørgsler, men det er jo et luksusproblem, som vi heldigvis hurtigt kommer til at kunne løse.”  

Udvikling i Sverige
I forlængelse af vores deltagelse på Automässan i Göteborg i 2023 – sammen med vores svenske forhandler HDB-system AB mærker vi også i Sverige enorm stor interesse for TRISYS fra både værksteder og grossister. For nyligt er der bl.a. indgået en samarbejdsaftale med ATOY Automotive Sweden AB. 
 

TRISYS HDBsystem Automessan Göteborg

 

I Sverige markedsføres TRISYS under navnet HDBsystem og her har vi tidligere besøgt Bil- & Elservice Ludvika AB – en BMW-specialist – og skrevet følgende artikel: Svensk BMW-specialist digitaliserer kunde- og værkstedsstyring.

 


Andreas Lundgren, HDB-system AB: ”Rigtig mange værksteder og grossister lagde vejen forbi vores stand på Automässan i Göteborg tilbage i 2023. Her demonstrerede vi systemets mange funktioner og muligheder i en ”live” situation, så de besøgende også kunne se, hvorledes kundekommunikationen foregår og ikke mindst opleves. Efterfølgende har vi fulgt op på alle henvendelser og fået endnu flere glade kunder.”

Samarbejde - en stor del af nøglen til succes
Som skandinaver er det ikke ualmindeligt, at man i selskab med udlændinge bliver spurgt ind til hvor lighederne mellem nordmænd, svenskere og danskere starter - og hvor de holder op. Selvom der er rigtig mange områder, hvor vi minder om hinanden, så må vi konstatere, at måden hvorpå man driver værksted adskiller sig en del. Det er der naturligvis taget højde for i TRISYS, og i forbindelse med den videre udvikling af systemet og erfaringsudveksling generelt, har der netop været afholdt et fælles møde hos Triscan Software Solutions i Danmark. 

Peter Riis Hansen, Triscan Software Solutions: ”Det har virkelig været nogle udbytterige dage, hvor vi er kommet vidt omkring og har fået lagt ambitiøse planer for den kommende tid. Jeg glæder mig naturligvis over at opleve den store fremdrift, men også over at se det samarbejde som Verkstedflyt og HDBsystem har etableret. Ved fælles hjælp gør vi TRISYS til en kæmpe succes i Skandinavien.