2018 var et spændende år for både vores branche samt Triscan. Nye initiativer blev lanceret, lagre blev udvidet og nye blev opbygget, virksomhedsstrukturændringer blev foretaget, og selvfølgelig tilføjede vi mange nye referencer inden for vores forskellige produktgrupper. I denne artikel vil vi fokusere på sidstnævnte og opsummere de vigtigste nye produktgrupper og -udviklinger for dig.
Ser man tilbage på 2018 med "produktfokus", må man naturligvis som noget af det første nævne den helt nye produktgruppe parkeringssensorer. Vi lancerede denne produktgruppe i oktober 2018. Parkeringssensorer er blevet virkelig godt modtaget af vores kunder og er dermed medvirkende til, at sensorer er med helt i toppen af listen over vores vigtigste produktgrupper. I forbindelse med den seneste tilføjelse til vores sensorgruppe har vi også bygget en parkeringssensor-tester. Det vil vi fortælle mere om i en senere artikel.
En opgave som vi har arbejdet videre med i 2018 er udfordringen med at få reservedele til elbiler såvel som nye bilmodeller på det frie eftermarked. For at kunne tilbyde disse produkter til vores kunder, har vi igangsat egne udviklingsprojekter. Udvikling af reservedele er ikke et nyt felt for Triscan; vi har mange års erfaring bla. inden for styretøjsdele, sensorer, bremseskiver, gasfjedre og kabler. Udover udviklingen af parkeringssensorer har vores udviklingsarbejde i 2018 været koncentreret omkring styretøjsdele til hybrid- og elbiler, f.eks. Tesla. Vi har blandt andet arbejdet på udvikling af følgende dele:
- Stabilisatorstænger: Tesla (8500 81600, 8500 81603, 8500 81605, 8500 81606)
- Styretøjsdele: Tesla, Toyota, Nissan og Renault
- Forreste hjulleje: Mitsubishi, Opel og Tesla
Vi har også udvidet vores sortiment af gasfjedre, som anses for at være Europas bredeste dækkende program af gasfjedre i original kvalitet, som naturligvis også omfatter koreanske og japanske modeller. I 2018 lancerede vi vores program af elektriske gasfjedre. For at teste kvaliteten af disse gasfjedre har vi udviklet vores egen in-house tester. Derudover er vitale produktionsprocesser i fabrikken, som vi selv er medejere af, blevet revideret og moderniseret. Men vi har også lanceret et alternativ til de konventionelle gasfjedre med ydre fjedre, som bl.a. anvendes på Mercedes Benz. Vores udgave adskiller sig blandt andet ved at være lettere at rengøre og billigere at fremstille. Læs mere om de seneste tiltag i vores gasfjederproduktion her.
Arbejdet med at udvikle vores programmer og tjenester afspejles i efterspørgslen, der har udviklet sig yderst positivt i 2018. For eksempel er salget af Triscan bremseskiver og hjullejer steget med mere end 15%. Men den største stigning er igen inden for sensorer, her blev der solgt over 40% mere end i det foregående år.