Опубликовано - 2022

Er sortimenter hot or not?

Tech news

I en tid hvor vi i alle led af værdikæden er blevet forvænt med just in time levering - og alle med lagerhold har fokus på optimering - har de for år tilbage meget populære sortimenter nu svære kår. Det er derfor meget relevant at spørge sig selv, om det overhovedet giver mening at introducere sortimenter længere? 
 

diaplay

Af ovenstående grund er vi hos Triscan altid påpasselige med at kaste os ud i udviklingen af nye sortimenter. En reservedelsgrossist og Triscan-kunde i Frankrig overbeviste os imidlertid om, at der er et marked for et gasfjedersortiment målrettet populære bilmodeller, hvor udskiftningen er nem og ofte udføres som et gør-det-selv-projekt af bilejeren. Knap et halvt år efter må vi konstatere, at kunden havde ret.

Sortimentet som er blevet udviklet, består af to dele. Et display med 10 sæt gasfjedre – altså 20 gasfjedre i alt – og et borddisplay med budskaber, som i den franske udgave er rettet mod bilejeren. Grunden til at gasfjedrene præsenteres som sæt er naturligvis, fordi de skal udskiftes parvist. På emballagen ses i øvrigt en simpel anvisning i hvorledes gasfjedrene udskiftes.

Vi har siden introduktionen i Frankrig også udviklet markedstilpassede programmer af top 10 gasfjedre til andre af vores kunder. Tænker du også, at der på dit hjemmemarked kunne være behov for et lignende set up? Så er du velkommen til at tage fat i din Triscan-kontakt - eller skrive en mail til auto@triscan.dk - for en dialog om hvorvidt det kunne være relevant.